Jordbruksverket.se använder kakor (cookies) för att fungera på ett bra sätt. Här kan du läsa mer om hur vi använder kakor.
Version: 3.0.16
Inloggad som  | Logga ut
Mina Sidor: Version: 3.0.16 Tid: 20190122-1020

Handläggare överklagningar

Arbetsuppgifter

Trivs du in en roll där du får använda ditt analytiska sinne och att grotta ned dig i komplexa regelverk? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Men för att det ska vara en riktigt bra matchning behöver du också trivas med att ha mycket kontakter med andra. Är det dig vi söker?

Din huvuduppgift är att utreda överklagningar av olika EU-stöd till jordbruket och landsbygden. Du analyserar olika handlingar och relevant lagstiftning och skriver utifrån dina slutsatser förslag till beslut och yttranden i ärendena. Du arbetar självständigt med dina egna ärenden, men i nära samverkan med övriga handläggare i gruppen och andra kollegor. I arbetet ingår också viss administration kopplat till överklagningar.

I rollen har du mycket kontakter både internt inom Jordbruksverket och externt, till exempel med länsstyrelser, domstolar, lantbrukare och företagare på landsbygden.

Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, jordbruk eller annan lämplig högskoleutbildning. Erfarenhet av juridiskt utredningsarbete är meriterade. Erfarenhet av handläggning eller fältarbete inom något av våra stödområden är också meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är bra på att förstå komplexa regelverk och som har en god analysförmåga. Du har ett gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är självgående och strukturerad i ditt arbete och du tar ansvar för att utföra dina uppgifter med rätt kvalitet inom utsatt tid. Det är även viktigt att du har ett öppet förhållningssätt och snabbt kan ställa om då det blir ändrade förhållanden. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta med andra människor.

Anställningsform

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde snarast, enligt ö.k.
Antal platser: 2

Kontaktpersoner

Camilla Callman, Enhetschef stödregelenheten
Telefon: 036-15 50 31

Eva Kjell, SACO
Telefon: 036-15 58 38

Maria Gustavsson, ST
Telefon: 036-15 60 93

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-04-01
Arbetsgivarens referensnummer: 2.4.6-03936/2019

Placeringsort är Jönköping

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sök jobbet här >>

Om Jordbruksverket

Jordbruksverket är en expertmyndighet där du tillsammans med 1 500 kollegor får arbeta med frågor som handlar om att skapa en långsiktigt hållbar svensk matproduktion. Vårt uppdrag omfattar växt- och djurskydd, smittskydd, frågor kring hållbar utveckling samt att arbeta för ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet.

På stödregelenheten ansvarar vi för att handlägga överklagningar av EU:s stöd till jordbruket och landsbygden. Enheten ansvarar också för utveckling och förvaltning av reglerna för stöden och för den interna juridiska och administrativa servicen. På enheten är vi 16 medarbetare.

VI ERBJUDER DIG
Ett meningsfullt arbete- det du gör på dagarna bidrar till ett långsiktigt hållbart jordbruk i Sverige. Det är viktigt!

Utveckling- vi har ett växthus med kurser, föreläsningar, mentorprogram, erfarenhetsgrupper och andra sätt att utvecklas på. Välkommen att växa med oss!

God arbetsmiljö- i en stor del av våra anställningar erbjuder vi flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt. Vi har även en aktiv personalförening. 2021 flyttar vårt huvudkontor i Jönköping till nybyggda lokaler. Vi trivs på jobbet!

Bra förmåner- upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, ersättning för läkarvård och läkemedel.

Fråga oss via webben